Hrvatski projekti osvojili dvije Europske eTwinning nagrade

U konkurenciji 860 eTwinning projekata objavljeni su dobitnici Europske eTwinning nagrade 2019. koju će  dodijeliti Europska komisija najboljim suradničkim projektima u listopadu ove godine na godišnjoj eTwinning konferenciji u Francuskoj. Hrvatska ove godine slavi s dvoje  nagrađenih eTwinnera: Milanom Hozmec iz Dječjeg vrtića Cipelica u kategoriji Citizenship s projektom Sustainable development objectives i Markom Brajkovićem iz Osnovne škole Lovas u kategoriji Yunus Emre Prize for Humanism and Intercultural Understanding s projektom Herit@ge Matters!

Dobitnici su prepoznati po svojim  projektima koji su se istaknuli po svojoj izvrsnosti i inovativnosti koje su unijeli u svoje učionice na europskoj razini u četiri  dobne kategorije i osam posebnih kategorija. Kako bi ušli u konkurenciju, projekti prijavljivani na natječaj „Europska eTwinning nagrada“ na portalu eTwinning Live morali su prvenstveno imati europsku oznaku kvalitete te zadovoljiti kriterije pedagoške inovativnosti, uključenosti u kurikulum, aktivne komunikacije i razmjene među partnerskim školama, korištenja ICT alata na projektu te predstaviti dobre rezultate, učinak i dokumentaciju koji potkrepljuju diseminaciju rezultata projekta.

 

eTwinning je inicijativa u sklopu programa Erasmus+, a riječ je o portalu namijenjenom međunarodnoj suradnji i usavršavanju nastavnog i nenastavnog osoblja od predškolskog obrazovanja do srednje škole. Sam portal www.eTwinning.net služi nastavnicima i njihovim učenicima za upoznavanje i suradnju s kolegama iz europskih škola. Nacionalna služba za podršku eTwinningu u Hrvatskoj djeluje u sklopu Agencije za mobilnost i programe Europske unije, a više o ovoj inicijativi potražite na službenoj stranici etwinning.hr.

 

Agencija za mobilnost i programe Europske unije čestita dobitnicima te u nastavku donosimo kratke razgovore s našim nagrađenim eTwinnerima. 

 

Marko Brajković, nastavnik hrvatskog jezika u  OŠ Lovas, sudionik u projektu Herit@age Matters:

 

Što za vas znači ova nagrada?

- Osobno sam iznenađen što smo i ove godine dobitnici priznanja na europskoj razini. Naime, prošle godine smo kao projektni partneri nagrađeni za projekt „Out of the Box #eTwCitizen16“ pa mi je iznimno drago što smo potvrdili da kao partneri odlično surađujemo i razvijamo projektne ideje na korist učenika. Nagrada je potvrda truda i zalaganja naših učenika, a osobno me motivira da se dodatno usavršavam u vještini poučavanja.

Opišite nam ukratko projekt te učinak na Vašu školu.

- Projekt je nastao iz želje da projektni partneri opet zajednički surađuju i učvrste suradničke i prijateljske veze između škola. Pored projektnih partnera koji su radili na prethodnom projektu priključili su nam se i novi partneri iz Rumunjske, Moldavije i Belgije, pa je u 7 europskih zemalja zajednički radilo 9 nastavnika. Budući da je godišnja tema bila kulturna baština razmišljali smo što nas kao Europljane ujedinjuje, a koje su naše različitosti. Shvatili smo da kao Europljani baštinimo veliku vrijednost poštivanja ljudskih prava pa smo projektne aktivnosti razvijali u tom smjeru. Meni najdraža aktivnost bila je stvaranje zajedničkog panela ljudskih prava – projektni partneri su međusobno razmjenjivali dijelove panela da bismo na kraju dobili 7 identičnih panela u svakoj partnerskoj školi. Pored toga, izradili smo zajedničku mrežnu stranicu na kojoj je moguće upoznati kulturne i turističke osobitosti svake zemlje, organizirali aktivnosti javnog čitanja, rasprave... Škola je dobila međunarodnu prepoznatljivost i mogućnost da se razvije u pravu europsku školu.

 

Hrvatski  projekti osvojili dvije Europske eTwinning nagrade  - Slika 1

 

Koje pozitivne promjene najviše vidite kroz sudjelovanje u eTwinningu?

- Osobno sam puno naučio od iskusnih nastavnika i praktičara s kojima surađujem na projektima. Njihov predan rad me potaknuo da budem još kvalitetniji nastavnik i razmišljam izvan okvira te organiziram zanimljiviju i aktivniju nastavu. Kod učenika najviše primjećujem da se povećala razina zalaganja i motiviranosti, a raduje me i njihovo poznavanje IKT alata s kojima radimo na projektima.

 Koji su Vam planovi s postojećim projektom i pripremate li nove?

- Projektna ekipa ohrabrena dosadašnjim uspjesima nastavlja surađivati na zajedničkom Erasmus+ projektu u području ključne aktivnosti 2 – mobilnost učenika. Nažalost, nisam se mogao pridružiti budući da u školi nemamo organiziran tim koji bi se pridružio u ovako složenom projektu. Vjerujem da ću u sljedećoj godini ustrojiti tim u svojoj školi i dodati školu na Erasmus kartu Europe.

 

 

Milana Hozmec, odgajateljica u waldorfskoj skupini Sunčeka u DV Cipelica, osnivačica projekta uz kolegu iz Francuske:  

 

Što za vas znači ova nagrada?

- Najnovija nagrada „Citizenship award“ je u jednakoj mjeri dokaz kvalitete rada, te odlične suradnje s roditeljima i lokalnom zajednicom, kao i poticaj za nastavkom projekta kroz daljnje aktivnosti u skupini. S obzirom na to da je riječ o mješovitoj skupini djece u dobi od 3 do 7 godina, svake godine se iznova prate interesi djece, te se projektne aktivnosti razvijaju kako bi djeca ostvarivala svoje potencijale u različitim područjima. Etwinning je platforma koja je omogućila razvijanje projekta na mnogo široj razini, kao i pronalazak jednako entuzijastičnog partera koji je u svakom trenutku pružao podršku i motivirao za komunikaciju, planiranje aktivnosti, njihovu provedbu, evaluaciju. Zahvaljujući projektu učvrstio se partnerski odnos s roditeljima djece u skupini, što je postavilo bazu za daljnje aktivnosti koje se od završetka projekta provode u skupini, kao i za planiranje sličnih projekata u narednim pedagoškim godinama.

 Opišite nam ukratko projekt te učinak na Vaš vrtić

- Kako bi se djecu vrtićke dobi uključilo u život lokalne zajednice aktivnim sudjelovanjem, djeca waldorfske skupine „Sunčeka“ iz Dječjeg vrtića Cipelica su kroz partnerstvo sa djecom osnovne škole „Ecole elementaire Sebastien Le Prestre“ iz francuskog grada Neuf-Brisach osmislili i proveli projekt „Sustainable development objectives“. Koordinator na projektu , uz mene, bio je Laurent Lannier, učitelj iz Francuske, ia projekt se odvijao preko eTwinning portala. S obzirom da se projekt provodio kroz svakodnevne aktivnosti kroz cijelu godinu, na njemu su surađivale i odgajateljica Hana Zrna, kao i njezine zamjene Andrea Horvat, Martina Kozar, Dubravka Košir, te studentica Učiteljskog fakulteta Petra Mićanović.

Sam projekt se bazira na 17 globalnih ciljeva za održivi razvoj UN-a, te je zamišljeno da se djeca uključe prema svojim idejama i mogućnostima, kako bi im se pokazalo da je svaki korak, ma koliko malen bio ili se tako činio, zapravo veliki korak prema zajedničkoj boljoj budućnosti.

Projektne aktivnosti obuhvatile su teme poput smanjenja siromaštva, gdje smo surađivali s Gradskim društvom Crvenog križa Čakovec, a kroz temu ravnopravnosti spolova naučili smo rješavati razmirice na školskom igralištu. Pojmovi poput mira, pravda i jake institucije  doveli su nas na sat politike i gospodarstva, te smo razumijevajući jedan članak Ustava RH isti i nacrtali, a radove izložili za roditelje. Učili smo i kako razumno trošiti vodu tako da smo postavili ručnu pumpu koju smo onda koristili za igre s vodom i pijeskom te zalijevanje biljaka u zajedničkom vrtu. Na samom kraju svih provedenih aktivnosti promišljali smo i o smanjenju gladi te okupili sve suradnike i razgovarali o konačnom cilju projekta.

 

Hrvatski  projekti osvojili dvije Europske eTwinning nagrade  - Slika 2

 

Sudjelovanjem na projektu „Sunčeka“ su dobila priliku slobodno iznositi svoja mišljenja i aktivno stvarati kurikulum zajedno sa svojim roditeljima. Djecu se poticalo na kritičko razmišljanje, promatranje promjena u lokalnoj zajednici, ali i razvijanje tolerancije i osjetljivosti za druge. Roditelje se poticalo da se aktivno uključe u svakodnevne aktivnosti u vrtiću, a zajedno sa svojom djecom i u sva događanja u našem gradu.

Projekt je prepoznat već u prvoj etapi kada sam isti prezentirala na regionalnoj smotri projekata iz područja nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo za područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Bjelovaru, gdje je ocijenjen kao jedan od najbolja dva projekta, te dobio priliku biti izložen na nacionalnoj smotri u Zagrebu kao jedan od petnaest najboljih projekata 2018. godine.

datum objave: 07.03.2019.