Erasmus+ pomaže u online nastavi za djecu s teškoćama u razvoju

Stručna znanja i digitalne vještine koje su stekli kroz Erasmus+ projekt „Inkluzija 21. stoljeća traži nova znanja“ uvelike su pomogli Centru za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac u organiziranju nastave za daljinu za polaznike programa za predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju.

Online nastava za djecu s teškoćama u razvoju
Online nastava za djecu, polaznike Centra za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

„U nastavi na daljinu za potrebe učenika i njihovih obitelji primijenili smo niz stečenih teorijskih i praktičnih znanja. Primjerice, koristili smo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u izradi nastavnih materijala i poučavanju, komunikaciji, timskom radu te složenim životnim situacijama koje zahtijevaju interdisciplinarni pristup i vještine savjetovanja. U složene situacije uključujemo potporu za ostvarivanje zdravstvene skrbi, socijalne skrbi, ali i poučavanje roditelja za korištenje digitalnih alata za rad učenika kod kuće. Zatim, kontinuirana su timska i pojedinačna (telefonska) savjetovanja roditelja po pitanju osiguravanja potrebne rehabilitacije i primjerenih aktivnosti za organizaciju slobodnog vremena učenika u obiteljskom okruženju“, kaže Jasminka Bencek, psihologinja karlovačkog odgojno-obrazovnog Centra te voditeljica tima za praćenje i evaluaciju projekta.

 

Pored navedenih aktivnosti, Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži u vrijeme koronakrize provodio je aktivnosti školskog preventivnog programa putem školske web stranice i Facebooka, gdje su objavljivali prilagođene i aktualne sadržaje podrške u prevladavanju svakodnevnih izazova s pandemijom koronavirusa.

„U ovoj kriznoj situaciji kroz nastavu na daljinu svi smo zajednički učili: vrtićanci, učenici, roditelji i djelatnici. Komunicirali smo putem videopoziva i virtualnih roditeljskih sastanaka, a roditelji i učenici bili su visokomotivirani za usvajanje novih znanja i vještina, o čemu svjedoči i činjenica da su redovito slali fotografije i snimke izvršenih aktivnosti“, kaže psihologinja Bencek. U Centru su na temu škole na daljinu snimili i motivirajući video Nastava od kuće¸te ga objavili na Youtubeu.

Povrće u službi nastave

I spremanje ručka može biti edukativno i pomoći u rješavanju školskih zadataka

Napominje kako su ih najviše obradovali pozitivni dojmovi roditelja njihovih učenika koji su isticali kako im se sviđa „toplina, briga i potpora djetetu i roditeljima“ djelatnika karlovačkog Centra. Primjerice, majka 21-godišnje učenice završne godine školovanja poslala im je doista dirljivu poruku: „Hvala vam na svemu što ste me naučili o mojoj kćeri. Ja sam joj majka, ali vi našu djecu poznajete u dušu“.

 

Psihologinja Bencek odaje priznanje programu Erasmus+, koji je pomogao obogatiti spektar znanja i vještina djelatnika Centra za ostvarivanje edukacijsko-rehabilitacijskih i psihosocijalnih ciljeva inkluzije djece i mladih s teškoćama u razvoju u svijet obrazovanja.

 

„Svakako stavljamo naglasak na primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija u izradi nastavnih materijala i poučavanju, kao i razvoju vještina komunikacije i suradnje za specifične potrebe učenika i obitelji. Nadogradnja školskog preventivnog programa za timski rad i partnerstvo s roditeljima omogućili su stvaranje novih iskustava naših učenika u njihovom obiteljskom i svakodnevnom životu“, zaključuje Jasminka Bencek.

 

-----------------------

Ovaj je članak nastao u sklopu AMPEU kampanje #ZajednoSmoJači koja govori o pozitivnom angažmanu naših korisnika u kriznim vremenima neizvjesnosti. Oni su svojim entuzijazmom te solidarnim i kreativnim djelima prezentirali praktičnu vrijednost znanja i vještina stjecanih kroz programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti. U znak zahvalnosti širimo dobar glas o njihovom angažmanu. Vjerujemo da pozitivne priče mogu inspirirati pojedince i organizacije na nova odvažna djela. Pritom će im EU programi pomoći unaprijediti znanja i vještine te proširiti vidike neophodne za osobni rast i društveni razvoj.

Ako se želite uključiti u našu kampanju #ZajednoSmoJači, pošaljite nam svoje iskustvo preko kratkog obrasca: Pozitivni primjeri korisnika EU programa.

U nastavku pročitajte neke od pozitivnih priča #ZajednoSmoJači:

Erasmus+ korisnici sudjeluju u 3D printanju zaštitnih vizira
volonteri iz Krugova dostavljaju namirnice, lijekove i druge potrepštine starijima i nemoćnima, članovi grupe Jedni za druge pomažu ljudima u potrebi,
 eTwinning ambasadori učiteljima i nastavnicima pružaju potporu u provedbi nastave na daljinu.
Hrvatske inspirativne priče o solidarnosti u europskoj zbirci
Europske snage solidarnosti u akciji pomaganja širom Europe
Upoznajte eTwinning ambasadore koji nesebično pomažu kolegama u nastavi na daljinu

Zahvaljujući programu Erasmus+ postali su važna karika online nastave

Razvijaju socijalno poduzetništvo, imaju školsku zadrugu, volonterski klub i goalball tim
Kako je Webučionica pomogla stotinama nastavnika u školi na daljinu
Briga za ekologiju jača od koronavirusa

U eTwinningovom projektu Family time sudjelovale cijele obitelji

Kako si? SOS-linija za mentalno zdravlje

Sigurni u zajednici uz osječki Crveni križ

datum objave: 12.06.2020.