Sve više kvalitetnih Erasmus projekata u području odgoja i općeg obrazovanja

Na natječajima za aktivnosti u okviru programa Erasmus+ u području odgoja i općeg obrazovanja ove se godine u Republici Hrvatskoj prijavilo najviše ustanova do sada, čime je nastavljen višegodišnji trend porasta broja prijava, ali i kvalitete projekata od početka provedbe programa Erasmus+ 2014. godine. Među prijavljenima je i velik broj ustanova koje se prvi put prijavljuju na natječaj Erasmus+, što pokazuje visoku motiviranost vrtića, škola i drugih odgojno-obrazovnih ustanova, ali i uspjeh promotivnih aktivnosti Agencije za mobilnost i programe Europske unije.

 

Na natječaju za Ključnu aktivnost 1 - Mobilnost u svrhu učenja pojedinaca zaprimljene su 164 prijave, što je 40 više nego 2019. godine. Ukupno su 62 projekta prijavile ustanove koje nemaju prethodnog iskustva u programu Erasmus+. Prvi put na natječaj su se prijavila i četiri učenička doma te jedan centar za odgoj i obrazovanje. Prijave su pristigle iz svih dijelova Hrvatske, pa i iz manjih sredina. Najviše bodova ostvarile su OŠ Bedekovčina, DV Mali istraživač iz Zagreba i OŠ Podmurvice u Rijeci. Odobreno je financiranje ukupno 55 projekata s 1,185.881 eura, a još su 93 projekta na rezervnoj listi.

 

"Nažalost, ne možemo financirati sve projekte, ali nas raduje potpuna iskorištenost raspoloživog novca. Prijave su vrlo kvalitetne, čak i one ustanova bez prethodnog iskustva u provedbi projekata. Odlično je što se u program uključuju nove ustanove, a ponosni smo i što iz godine u godinu raste ukupan broj prijava. Vjerujemo da je to rezultat aktivnosti Agencije od početka provedbe programa Erasmus+ 2014. do danas - održavanja radionica, individualnih savjetovanja sa zainteresiranim korisnicima i drugih oblika informiranja", istaknula je voditeljica Odjela za opće obrazovanje Ivana Puljiz.

 

Na natječaju za Ključnu aktivnost 2 - Školska partnerstva (KA229) u području odgoja i općeg obrazovanja u okviru programa Erasmus+ zaprimljeno je ukupno 75 prijava, a odobreno je financiranje 16 projekata s ukupno 2,191.680 eura. I u ovoj aktivnosti raste broj prijava svake godine te je od početka provedbe programa 2014., kada je bilo prijavljeno 30 projekata, broj i više nego udvostručen. U okviru aktivnosti Školska partnerstva prijavljuju se projekti u kojima surađuju najmanje dvije odnosno najviše šest ustanova iz različitih zemalja. U okviru projekata ustanove zajedno razvijaju kapacitete za međunarodnu suradnju, razmjenjuju ideje i metode u poučavanju, a projekti uključuju i mobilnost učenika. Dodatne bodove prilikom ocjenjivanja dobivaju ustanove koje nose oznaku eTwinning škole jer eTwinning nudi relevantne mogućnosti za provedbu ovakvih projekata.

 

Najviše bodova osvojila je Češka osnovna škola Josipa Ružičke Končanica za projekt "Jednakost u različitosti nacionalnih manjina" u kojem sudjeluju tri partnera, a vrijednost je 88.092 eura. Svrha je projekta objasniti učenicima važnost prijateljstva između naroda i manjina, važnost kulturne raznolikosti i bogatstva jezika, ljudi, običaja i tradicije. Proučavanjem, istraživanjem, radom s IKT alatima te samostalnim radom učenika prikazat će se sudbina Čeha, Slovaka i Hrvata kao većinskih naroda te kao nacionalnih manjina u državama partnera.

 

Ukupno je 31 prijava zaprimljena na natječaju za Ključnu aktivnost 2 – Strateška partnerstva  u području odgoja i obrazovanja (KA201). Taj je broj udvostručen u odnosu na 2019. godinu, a odabrano je sedam projekata kojima će biti dodijeljeno 1,679.118 eura. Među onima koji su na rezervnoj listi također ima vrlo kvalitetnih prijava, ali nisu uspjeli ostvariti financiranje zbog ograničenosti raspoloživog budžeta.. Primjećuje se dobar odaziv ranije podzastupljenih ustanova poput centara za rehabilitaciju i centara za odgoj i obrazovanje te općenito šarolikost po pitanju vrsta prijavljenih institucija.

 

Teme projekata uglavnom su iz STEM područja i digitalne pismenosti djece, a s obzirom na okolnosti u kojima živimo ističe se projekt "I will survive!" Srednje škole - Centar za odgoj i obrazovanje, vrijednosti 272.652 eura u kojem sudjeluje osam partnera. Projekt se bavi vještinama snalaženja u izvanrednim situacijama i situacijama prirodnih katastrofa. Svrha je razviti program novog izbornog predmeta „Vještine snalaženja u izvanrednim situacijama'', nastavne materijale, interaktivni priručnik s video i slikovnim uputama te brošure i letke za postupanje u mogućim izvanrednim situacijama. Svi će materijali biti prilagođeni učenicima s teškoćama u razvoju.

 

Erasmus logotip

datum objave: 27.08.2020.