Zagrebačka škola postala popularna zahvaljujući Erasmus+ projektima

O tome koliko sudjelovanje u EU projektima može promijeniti školu svjedoči primjer Osnovne škole Ivana Gundulića u Zagrebu, koja već dugi niz godina uz pomoć programa Erasmus+ uvodi promjene u način učenja i poučavanja te postiže sjajne rezultate.

„Bili smo škola pred zatvaranjem. Kada smo se uključili u Erasmus projekte učitelji su se aktivirali i krenuli su raditi po principu projektne nastave, izvanučioničke nastave, uveli smo nove izvannastavne aktivnosti… Dobili smo fantastične rezultate kod djece i roditelja. Imamo velik broj zainteresiranih učenika koji se žele upisati u našu školu, a nisu s našeg upisnog područja“, kaže učiteljica Henrieta Herjavec Rubčić, ujedno koordinatorica brojnih Erasmus+ projekata.

Učenici OŠ Ivana Gundulića s certifikatima o sudjelovanju u projektu

Učenici OŠ Ivana Gundulića s certifikatima o sudjelovanju u projektu


Tako iskusne i predane erasmusovce ni pandemija koronavirusa nije omela u njihovim aktivnostima, koje provode pomoću raznih online platformi - Padlet, Linoit, Twinspace - te putem videokonferencija. Pored toga svakodnevne kontakte ostvaruju putem mreže Telegram, emailom, a sastanke organiziraju preko Zooma.

 

Likovni natječaj za izradu najboljeg Zeusa

 

U sklopu Erasmus+ projekta „Tragovima antičke Europe/On the traces of the@ncient Europe“ tijekom nastave na daljinu organizirali su virtualnu izložbu „Remake Of Zeus“ odnosno likovni natječaj za izradu najboljeg crteža Zeusa. U likovnom natječaju sudjelovali su učenici Erasmus+ grupe koja djeluje u našoj školi kao izvannastavna aktivnost, ali i svi ostali učenici naše škole od 1. do 8. razreda. Pri organiziranju natječaja koristili smo alat Padlet, a poziv na natječaj bio je objavljen na mrežnim stranicama škole.

„Svi su mogli glasati i komentirati, a 15. lipnja proglasili smo pobjednike natjecanja. Pobjednički Zeus učenika razredne nastave je onaj Grgurov (3.a), a u predmetnoj nastavi pobijedio je Ozanin Zeus (5.b). Njihove ćemo radove tiskati na platnene vrećice koje ćemo u budućnosti nositi na mobilnosti i poklanjati ih našim partnerima u projektu, gostima koji će nam doći na mobilnost u Zagreb te u ostalim prigodnim situacijama. Ovom smo aktivnošću potaknuli učenike i roditelje na suradnju, timski rad i zajedničko učenje povezano s temom projekta“, otkriva učiteljica Henrieta Herjavec Rubčić.


Najbolji crteži Zeusa učenika OŠ Ivana Gundulića u Zagrebu


Upoznajmo stare Grke i Rimljane

 

Dodaje kako planiraju učeničke kratke videoprezentacije koje će govoriti o rimskim i grčkim običajima i kulturi. Video bi snimili na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, dok bi na češkom bila engleska verzija s titlovima. Tako bi pokrili sve jezike partnerskih država i engleski jezik. Sve videoprezentacije bit će objavljene na mrežnim stranicama škole i eTwinning platformi.

 

„Tema će obuhvatiti sljedeća pitanja: Gdje su se nalazili tadašnji Rim i Grčka? Koji su rimski, a koji grčki bogovi? Tko je bio Julije Cezar? Kako su u ta drevna vremena bez interneta ljudi znali kako izgleda vladar? Kako su se Rimljanke šminkale? Znaš li koji tehnološki izumi starih Rimljana i Grka danas olakšavaju život“, pojašnjava učiteljica Henrieta.

 

Erasmus+ podiže svijest o zajedničkim korijenima europskih kultura

 

Dvogodišnji Erasmus+ projekt „Tragovima antičke Europe“ vrijedan 109.705 eura pokrenut je 2019. godine u suradnji s partnerima iz Češke, Austrije, Italije i Grčke kao strateška suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse u koju je uključena mreža šest škola. Zajedničkim snagama ovo će školsko partnerstvo stvoriti bogatstvo znanja i primjera dobre prakse koje će kontinuirano razmjenjivati te prilagođavati različitim nastavnim situacijama u partnerskim zemljama.


Crteži Zeusa učenika OŠ Ivana Gundulića u Zagrebu

Bilo je još sjajnih radova na temu Zeusa

„Predloženi projekt i njegove aktivnosti dovest će do boljeg upoznavanja različitih europskih kultura koje su se razvile iz zajedničkih antičkih korijena. Aktivnosti su osmišljene kako bi se usredotočile na interese učenika, uzimajući u obzir njihov uzrast i društveni kontekst iz kojeg dolaze. Osim toga, učenici će kroz sudjelovanje u projektu obogatiti svoja jezična znanja i rječnik. Iskustvo je pokazalo da će čak i najpovučeniji učenik uložiti više truda u komunikaciju kada je povezana s nečim konkretnim. Većina jezičnih aktivnosti temelji se na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, što omogućuje učenicima da razviju svoje digitalne vještine i sposobnost kooperativnog učenja. Budući da učitelji dolaze iz različitih obrazovnih sustava, ovaj će projekt pomoći i u razmjeni različitih nastavnih praksi, a mobilnost će učenicima pružiti jedinstveno iskustvo za bolje razumijevanje života njihovih vršnjaka u drugim zemljama“, ističe učiteljica.

 

Provedba projekta rezultirat će bogatom međunarodnom zbirkom materijala. Naime, u sklopu svojih aktivnosti sudionici projekta izrađivat će kreativne literarne radove, stop-motion animacije, eTwinning TwinSpace blog, online galerije, prezentacije kultura, škola i zemalja.

 

Vizual kampanje Zajedno smo jači

 

Ovaj je članak nastao u sklopu AMPEU kampanje #ZajednoSmoJači koja govori o pozitivnom angažmanu naših korisnika u kriznim vremenima neizvjesnosti. Oni su svojim entuzijazmom te solidarnim i kreativnim djelima prezentirali praktičnu vrijednost znanja i vještina stjecanih kroz programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti. U znak zahvalnosti širimo dobar glas o njihovom angažmanu. Vjerujemo da pozitivne priče mogu inspirirati pojedince i organizacije na  nova odvažna djela. Pritom će im EU programi pomoći unaprijediti znanja i vještine te proširiti vidike neophodne za osobni rast i društveni razvoj.

Ako se želite uključiti u našu kampanju #ZajednoSmoJači, pošaljite nam svoje iskustvo preko kratkog obrasca: Pozitivni primjeri korisnika EU programa.  

Pročitajte sve priče iz kampanje #ZajednoSmoJači.

 

datum objave: 29.07.2020.