Kako je Webučionica pomogla stotinama nastavnika u školi na daljinu

Zahvaljujući eTwinningovom projektu Webučionica dvije osnovne i jedna područna škola postale su značajna karika u lancu prenošenja digitalnih znanja i vještina u Hrvatskoj i regiji. Udruženim su snagama učitelji sudionici eTwinningovog projekta iz Osnovne škole Sveta Nedelja, Osnovne škole Milana Langa iz Bregane i Područne škole Strmec samo u travnju održali više od 60 webinara, s prosječnom posjećenošću od 450 do 660 prosvjetnih djelatnika iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Sjeverne Makedonije. Svi su webinari snimljeni i javno dostupni na web stranici projekta - Webučionica.

Webučionica je u doba koronkrize postala pouzdana partnerica za stotine nastavnika u Hrvatskoj i susjedstvu

„Posebno smo ponosni što su mnogi učitelji razredne nastave ušli u informatičke učionice i s učenicima provodili aktivnosti koje su usvojili u Webučionici. U drugom ciklusu Webučionice učitelji su se odvažili i počeli i sami prikazivati primjere svoje digitalne prakse i poučavanja u učionicama. U trećem su se ciklusu u Webučionicu uključili gosti predavači koji su vrsni znalci u korištenju pojedinog web alata“, kaže Sandra Vuk, autorica projekta.

 

Multipliciranje stečenih znanja i vještina putem eTwinning zajednice

 

Projektom Webučionica predviđena je implementacija seta aktivnosti usmjerenih na obrazovanje, informiranje i jačanje zajedništva te suradnje odgojno-obrazovnih djelatnika u području digitalnih tehnologija kroz međugeneracijsku solidarnost.

 

„Kada je zbog situacije s koronavirusom nastava iz učionica doslovno preko noći prebačena u virtualno okruženje, shvatili smo kako je to trenutak da znanja i vještine iz Webučionice podijelimo sa širokom prosvjetnom zajednicom kako bi lakše i učinkovitije provodili nastavni program i pritom stjecali znanja i vještine čija će primjena dugoročno unaprijediti kvalitetu i učinkovitost obrazovanja“, objašnjava autorica projekta.


 

Naime, nastavnici su kroz Webučionicu upoznali digitalne alate za kreiranje i dijeljenje sadržaja, međusobnu suradnju i komunikaciju s učenicima i drugim kolegama. Doznali su kako uz pomoć tehnologije pratiti i vrednovati učenike u vrijeme nastave na daljinu. Iskusili su kako igrifikacija učenja može biti kreativna i djelotvorna metoda prijenosa znanja. Osim toga, razvijanje socijalnih vještina putem umrežavanja sudionika i rada u timu uvelike pomaže promoviranju digitalnog građanstva radi lakše razmjene iskustva i primjera dobre prakse.

 

Zajednička suradnja kroz razmjenu iskustva i primjere dobre prakse

 

Sudjelovanje u Webučionici te situacija s koronavirusom motivirali su učitelja Bojana Iličića, magistra primarnog obrazovanja iz Područne škole Greda, da svoje pozitivno iskustvo s digitalnim alatima koji poboljšavaju podučavanje i sveukupnost usvajanja znanja učenika učini javno dostupnim preko svog bloga na Wakeletu. Riječ je o multifunkcionalnom online alatu za učenje koji omogućuje uređivanje blogova, videozapisa i drugih resursa. Pomoću Wakeleta učitelji svojim učenicima mogu ponuditi iskustvo kombiniranog online i offline učenja, a učenici pritom mogu izrađivati digitalne portfelje, razredne i druge projekte.


Kratki uvid u webinare u sklopu Webučionice

Važnost Webučionice za uspješnu online nastavu prepoznalo je i Ministarstvo znanosti i obrazovanja

 

Projekt Webučionica počeo je u lipnju 2019. godine na platformi eTwinninga gdje se učilo o digitalnim vještinama i mogućnostima uz pomoć webinara i videokonferencija. U samo mjesec dana broj pratitelja i korisnika projekta narastao na 100 osoba, a zbog kontinuiranog rasta broja korisnika Carnet je Webučionici omogućio virtualnu sobu za web-educiranje: https://connect.carnet.hr/webucionica.

 

Nakon što je brojka narasla na 300 polaznika sudionici projekta u listopadu 2019. dobili su dopuštenje da preko platforme Etta  webinare vode kao interdisciplinarne. Dobrobiti ovog projekta za unaprijeđenje digitalnih vještina prosvjetnih djelatnika prepoznalo je resorno Ministarstvo znanosti i obrazovanja, koje je sudionike u studenome 2019. uputilo da dio webinara održavaju preko sustava EMA. Riječ je o sustavu u sklopu projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)“ čija je svrha organizacija edukacija za veći broj korisnika. Pomoću EMA-e predavači i organizatori edukacija mogu uz nekoliko klikova doprijeti do velikog broja zainteresiranih polaznika koji kroz različite edukacije mogu obogatiti i proširiti svoje profesionalno i osobno znanje.

 

 

****

Ovaj je članak nastao u sklopu AMPEU kampanje #ZajednoSmoJači koja govori o pozitivnom angažmanu naših korisnika u kriznim vremenima neizvjesnosti. Oni su svojim entuzijazmom te solidarnim i kreativnim djelima prezentirali praktičnu vrijednost znanja i vještina stjecanih kroz programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti. U znak zahvalnosti širimo dobar glas o njihovom angažmanu. Vjerujemo da pozitivne priče mogu inspirirati pojedince i organizacije na nova odvažna djela. Pritom će im EU programi pomoći unaprijediti znanja i vještine te proširiti vidike neophodne za osobni rast i društveni razvoj.

Ako se želite uključiti u našu kampanju #ZajednoSmoJači, pošaljite nam svoje iskustvo preko kratkog obrasca: Pozitivni primjeri korisnika EU programa.  

U nastavku pročitajte neke od pozitivnih priča #ZajednoSmoJači:

Erasmus+ korisnici sudjeluju u 3D printanju zaštitnih vizira
Volonteri iz Krugova dostavljaju namirnice, lijekove i druge potrepštine starijima i nemoćnima, Članovi grupe Jedni za druge pomažu ljudima u potrebi,
 eTwinning ambasadori učiteljima i nastavnicima pružaju potporu u provedbi nastave na daljinu.
Hrvatske inspirativne priče o solidarnosti u europskoj zbirci
Europske snage solidarnosti u akciji pomaganja širom Europe
Upoznajte eTwinning ambasadore koji nesebično pomažu kolegama u nastavi na daljinu

Zahvaljujući programu Erasmus+ postali su važna karika online nastave

Razvijaju socijalno poduzetništvo, imaju školsku zadrugu, volonterski klub i goalball tim

datum objave: 29.05.2020.