Mladi stvaraju digitalnu kulturu uz podršku programa Erasmus+

Inspirirani talijanskom uspješnom praksom u području valorizacije digitalne kulturne baštine kao sredstva za inkluzivno obrazovanje i promicanje europskih vrijednosti među mladima, pokrenut je Erasmus+ projekt Crowddreaming - mladi stvaraju digitalnu kulturu.  Cilj projekta bio je podijeliti metodologiju Crowddreaming na druge europske zemlje. Projekt  se provodio  godinu dana i četiri mjeseca, od siječnja 2019. do travnja 2021. godine, a koordinirala ga je organizacija ALL DIGITAL iz Belgije u suradnji s četiri partnera iz četiri zemlje (Grčke, Hrvatske, Italije i Latvije).

 

Metodologija je prenesena u obrazovne sustave u Grčkoj, Hrvatskoj i Latviji, te su temeljem pilotiranja u četiri zemlje (Grčka, Hrvatska, Italija, Latvija) partneri u projektu izradili preporuke za donositelje odluka. U pilotiranju je sudjelovalo 137 učitelja koji su dobili znanja, kompetencije i vještine o digitalnoj kulturnoj baštini i osnaživanju mladih za valorizaciju kulturne baštine, te 1631 učenik u dobi od 13 do 19 godina koji je ojačao svoja znanja i vještine iz zajedničke povijesti, međukulturnog dijaloga, kritičkog razmišljanja, medijske pismenosti, kreativnosti i digitalnih vještina. Kao krajnji rezultat projekta pokrenut je Europski trg, digitalni spomenik na kojem su u virtualnom okruženju postavljene digitalne scene zahvalnosti učenika iz Grčke, Hrvatske, Italije i Latvije.

 

Projekt učiteljima pruža potrebno znanje, kompetencije i vještine o digitalnoj kulturnoj baštini i osnažuje mlade u stjecanju i razvoju kulturne baštine i vještina povezanih s baštinom, kao i znanja i kompetencije iz zajedničke povijesti, međukulturnog dijaloga, kritičkog razmišljanja, medijske pismenosti, kreativnosti i digitalnih vještina. Konkretno, projekt je stvorio platformu za razmjenu znanja, dobrih praksi i inovacija u digitalnoj kulturi i obrazovanju.

 

Partnerski konzorcij je izradio dokument „Preporuke za donositelje odluka“, koji sadrži  glavne smjernice za donositelje odluka na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini među kojima se ističe važnost promicanja i podržavanja STEAM pristupa za osposobljavanje mladih za uspješno sudjelovanje u digitalno transformiranom društvu. Također je naglašena potreba osiguranja bolje internetske infrastrukture i opreme u školama (posebno u školama u ruralnim područjima) kako bi se osigurao jednak pristup obrazovnim prilikama. Osim toga, potrebno je povećati potporu (financijsku i institucionalnu) inicijativama, aktivnostima i projektima koji potiču međusektorsku suradnju obrazovnih i kulturnih sektora. Naime, ključna lekcija COVID-19 krize naučila nas je da digitalno obrazovanje više ne treba promatrati kao zasebni otok, već ga treba smatrati sastavnim dijelom cjelokupnog obrazovanja i osposobljavanja.

 

datum objave: 26.04.2021.