Sigurni u zajednici uz osječki Crveni križ

Hrvatski Crveni križ Gradsko društvo Crvenog križa Osijek iskusni je korisnik programa Europske snage solidarnosti (ESS) čija sredstva koristi za pomaganje potrebitima, što je ujedno i najbolji način za promicanje dobrobiti koje solidarnost donosi pojedincima i zajednici.

Tijekom pandemije koronavirusa i mjera ograničenog kretanja Gradsko društvo Crvenog križa Osijek pokrenulo je SOS telefon za pomoć starijim, nemoćnim i bolesnim sugrađanima kojima dostavljaju namirnice, lijekove te odlaze plaćati račune za režije. Osim toga, volonteri su bili na raspolaganju i zdravstvenom sustavu te stožeru civilne zaštite kojima su pomagali u pripremanju dvorane za prihvat većeg broja potencijalno oboljelih osoba, podizanje trijažnih šatora te obavljanje logističkih zadataka.


Volonteri i djelatnici osječkog Crvenog križa u akciji

Volonteri i djelatnici osječkog Crvenog križa u akciji

24 sata na raspolaganju potrebitima

 

„Naši mobilni timovi izlazili su na teren uz najstrože mjere zaštite, obilazili su korisnike te im dostavljali potrebne artikle ili obavljali plaćanje režija. Od početka pandemije u RH osposobljena je telefonska linija za psihosocijalnu podršku osobama u karanteni ili samoizolaciji te svima onima kojima je potreban razgovor i podrška ovakvoga tipa. Na liniji 24 sata dnevno dežuraju educirani volonteri. Također, s obzirom na vrlo tešku ekonomsku situaciju u kojoj su se našli brojni sugrađani, naša organizacija prikuplja i distribuira pakete hrane velikom broju osoba u socijalnoj potrebi. Na službenoj web stranici i društvenim mrežama organizacije dijelimo važne informacije i edukativne materijale vezane za ponašanje javnosti u situaciji pandemije“, otkriva Iva Vrebac iz osječkog Crvenog križa.

 

Crveni križ 24 sata na raspolaganju starijima i nemoćnima u doba pandemije
Crveni križ 24 sata na raspolaganju starijima i nemoćnima u doba pandemije

Visoka razina solidarnosti u lokalnoj zajednici

 

U osječkom Crvenom križu zadovoljni su i ponosni na veliki odaziv pojedinaca i organizacija za voloniranje i druge oblike humanitarnog pomaganja. „Sretni smo zbog visoke razine solidarnosti u našoj zajednici, o čemu svjedoči činjenica da nam se na poziv javilo više od 380 osoba koje do početka krize nisu bile naši volonteri. Istovremeno su brojne tvrtke i institucije stavile na raspolaganje svoje ljude, vozila i opremu“, kaže Iva.

 

Volonteri su se, dodaje, rado odazvali pozivu jer prvenstveno vole pomagati ljudima, no neki od njih su imali i dodatnu motivaciju za humanitarni angažman. Željeli su, naime, znanje stečeno na brojnim edukacijama iskoristi za društveno koristan rad.

Volonteri Crvenog križa su spremno odlazili u nabavku namirnica i ostalih potrepština

Volonteri Crvenog križa su spremno odlazili u nabavku namirnica i ostalih potrepština

Pohvale korisnika humanitarne pomoći

 

Ipak, najbolje priznanje za svoj predani rad djelatnici osječkog Crvenog križa dobili su od krajnjih korisnika. „Drago nam je zbog mnogo pozitivnih komentara u kojima korisnici ističu zadovoljstvo pruženom uslugom. Prije svega su sretni jer se netko brine za njih pa se ne moraju izlagati nepotrebnoj opasnosti. Također, mnogo im znači što su s našim volonterima i djelatnicima mogli malo porazgovarati jer i minimalni socijalni kontakt u doba izolacije može imati ljekoviti učinak na mentalno zdravlje“, objašnjava Iva.

 

Iskustvo u provođenju projekta Europskih snaga solidarnosti „Sigurni u zajednici“ bilo je, također, od velike pomoći osječkim humanitarcima u njihovu predanu radu.

 

Crveni križ je pomagao i u prenamjeni sportske dvorane u poljsku bolnicu

„Budući da je projekt 'Sigurni u zajednici' usmjeren na educiranje građana za pružanje prve pomoći, odlučili smo opremu, znanje i digitalne vještine stečene kroz projekt iskoristiti za doprinos sigurnijoj zajednici u situaciji pandemije koronavirusa. Naši mladi volonteri snimili su, montirali i distribuirali kratki edukativni video o pravilnom pranju ruku prema uputama HZJZ-a“, ističe Iva Vrabec.

 

Osim toga, samo iskustvo rada na projektu uvelike nas je, napominje, osnažilo i pripremilo spremnije se nositi s brojnim izazovima ove javnozdravstvene krize.


____________

Ovaj je članak nastao u sklopu AMPEU kampanje #ZajednoSmoJači koja govori o pozitivnom angažmanu naših korisnika u kriznim vremenima neizvjesnosti. Oni su svojim entuzijazmom te solidarnim i kreativnim djelima prezentirali praktičnu vrijednost znanja i vještina stjecanih kroz programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti. U znak zahvalnosti širimo dobar glas o njihovom angažmanu. Vjerujemo da pozitivne priče mogu inspirirati pojedince i organizacije na nova odvažna djela. Pritom će im EU programi pomoći unaprijediti znanja i vještine te proširiti vidike neophodne za osobni rast i društveni razvoj.

Ako se želite uključiti u našu kampanju #ZajednoSmoJači, pošaljite nam svoje iskustvo preko kratkog obrasca: Pozitivni primjeri korisnika EU programa.

U nastavku pročitajte neke od pozitivnih priča #ZajednoSmoJači:

Erasmus+ korisnici sudjeluju u 3D printanju zaštitnih vizira
volonteri iz Krugova dostavljaju namirnice, lijekove i druge potrepštine starijima i nemoćnima, članovi grupe Jedni za druge pomažu ljudima u potrebi,
 eTwinning ambasadori učiteljima i nastavnicima pružaju potporu u provedbi nastave na daljinu.
Hrvatske inspirativne priče o solidarnosti u europskoj zbirci
Europske snage solidarnosti u akciji pomaganja širom Europe
Upoznajte eTwinning ambasadore koji nesebično pomažu kolegama u nastavi na daljinu

Zahvaljujući programu Erasmus+ postali su važna karika online nastave

Razvijaju socijalno poduzetništvo, imaju školsku zadrugu, volonterski klub i goalball tim
Kako je Webučionica pomogla stotinama nastavnika u školi na daljinu
Briga za ekologiju jača od koronavirusa
U eTwinningovom projektu Family time sudjelovale cijele obitelji
Kako si? SOS-linija za mentalno zdravlje

 

datum objave: 08.06.2020.