Komunikacijski vodič za Dane Erasmusa 2020.

 

Prijedlog tema

Tipovi događaja

Primjeri online događaja

Web stranica www.erasmusdays.eu

Vizuali za preuzimanje

 

Svi događaji moraju biti registrirani na web stranici www.erasmusdays.eu kako bi se stvorila međunarodna vidljivost, ojačala promocija događaja i programa te pomoglo u pronalaženju novih europskih partnera i korisnika.

 

Dani Erasmusa 2020. održat će se 15., 16. i 17. listopada u cijeloj Europi i partnerskim zemljama programa Erasmus+. Ova međunarodna manifestacija temelji se na vrlo jednostavnoj ideji: komunicirati europske vrijednosti, prednosti mobilnosti i rezultate Erasmus+ projekata tijekom tri dana kako bi ih u što većem broju mogli vidjeti građani, profesionalci, mediji i kreatori politika. Prošle je godine u više od 53 zemlje organizirano 3995 događaja.

 

S obzirom na globalnu zdravstvenu krizu kroz koju prolazimo, ovo četvrto izdanje bit će posebno. Dani Erasmusa 2020. su prilika za jačanje i redefiniciju povjerenja prema programu Erasmus+. Nastojat će se odašiljati pozitivne poruke, prijeko potrebne u kriznim vremenima, s obzirom na brojne i raznovrsne učinke projekata, ali i o određenim pitanjima koje je pokrenula pandemija. Program Erasmus+ bio je i ostat će ključni čimbenik uspjeha Europe u očima građana i dionika europskih projekata. To je više nego ikad vrijeme da pokažemo svoju predanost Europi, međunarodnoj mobilnosti i programu.

 

Prijedlog tema

Svaka zemlja može se usredotočiti na teme koje su joj korisne u njezinoj komunikacijskoj strategiji. U Hrvatskoj Agencija za mobilnost i programe EU predlaže fokus na učenje na daljinu, ekologiju, zdravlje i solidarnost, no uključivanje nije uvjetovano predloženim temama. Pozivamo sudionike proslave da istaknu svoje projekte, ali i da izgrade Europu budućnosti organiziranjem događanja na navedene teme.

 

Dani Erasmusa 2020. dobar su povod i za proslavu pete godišnjice elektroničke platforme Europske komisije za obrazovanje odraslih u Europi (EPALE). Korisnici i svi dionici obrazovanja za odrasle mogu organizirati vlastiti događaj preuzimanjem i dijeljenjem Europske izložbe o obrazovanju odraslih, suradničkom radu 29 nacionalnih službi za podršku EPALE.

 

Vrh stranice

 

Tipovi događaja

Zdravstvena situacija će se od 15. do 17. listopada razlikovati od zemlje do zemlje, stoga bi ove godine bilo razumno planirati što više online događanja, ali moguće je planirati i događaje na terenu, naravno ovisno o lokalnoj epidemiološkoj situaciji i preporukama relevantnih državnih službi. Dani Erasmusa na taj su način i prilika za kvalitativni iskorak zahvaljujući kombiniranim događajima, miješanjem virtualnih i fizičkih oblika diseminacije i stvaranju podloge za što bržu prilagodbu na novu europsku stvarnost.

 

Vrh stranice

 

Primjeri online događaja

DRUŠTVENE MREŽE

Društvene mreže (Twitter, Facebook, Instagram, Tik Tok, LinkedIn…) besplatne su, jednostavne za upotrebu, a svaki organizator događaja može otvoriti vlastiti korisnički račun kako bi zastupao svoju organizaciju.

 

Na Dane Erasmusa 15., 16. i 17. listopada svi bi trebali koristiti hešteg #ErasmusDays prilikom svake objave na društvenim mrežama povezane s ovogodišnjim izdanjem manifestacije. Time će se omogućiti da #ErasmusDays bude u trendu, stvori sinergijski učinak i jaču komunikaciju. Objave na Facebooku i Instagramu koje koriste službeni hešteg pojavit će se i na početnoj stranici platforme www.erasmusdays.eu tijekom ova tri dana.

 

Svjedočanstva: sadašnji i bivši korisnici programa Erasmus+ mogu za vrijeme #ErasmusDays dijeliti svoja pozitivna svjedočanstva putem pisanih objava, dijeljenjem fotografija ili videa.

 

Događaji uživo: zahvaljujući opciji uživo na Instagramu i Facebooku događaji se mogu snimati i odmah dijeliti s terena. Na primjer, sudionici mogu organizirati koncert, nastup europskog zbora... i emitirati ga uživo putem Facebooka ili Instagrama. Opcija uživo je također vrlo zanimljiva za emitiranje intervjua.

 

Nagradni natječaji i izazovi najbolja su opcija za ostvarivanje brze vidljivosti događaja ili Erasmus+ projekta na razigran način. Sudionici mogu objaviti sliku koja pokazuje kako su ekološki svjesni, mogu kroz fotografije i tekst opisati što im znači Erasmus+… Takvi natječaji na društvenim mrežama mogu završiti nagradom – npr. prikazivanje najboljeg videa na web stranici www.erasmusdays.eu. Izazovi su zabavne aktivnosti koje se mogu snimati i dijeliti na društvenim mrežama, primjerice „odaberite jedan vama strani jezik iz jedne od država sudionica #ErasmusDays i cijeli dan komunicirajte samo na tom jeziku."

 

IZRADA VIDEA

Prednost je videozapisa što se mogu upotrebljavati za vrijeme, ali i nakon manifestacije. Jednostavno ih je snimiti pametnim telefonom, a besplatni alati za montažu dostupni su na svim platformama. Mogu se koristi za svjedočanstva o međunarodnom iskustvu, za predstavljanje Erasmus+ projekata, snimanje događaja na terenu i brojne druge teme.

 

Takvi videozapisi mogu se onda dijeliti na društvenim mrežama, blogovima, web stranicama ili recimo prigodnom YouTube kanalu.

 

INTERAKTIVNE PLATFORME

Kriza izazvana pandemijom koronavirusa dovela je do široke uporabe interaktivnih platformi za sastanke kao što su Zoom, Teams, Skype, Whatsapp i druge. Ove su platforme savršene za razmjenu znanja i vijesti.

 

Internetske konferencije i webinari: putem ovih platformi sudionici mogu ostati u vezi sa svojim europskim partnerima ili upoznati nove, organizirati rasprave o određenoj temi, dijeliti prezentacije sudionicima i slično.

 

Diskusijski forum: Erasmus alumni ili drugi europski partneri mogu se naći na forumu, podijeliti svoja iskustva i relevantnu ekspertizu.

 

ZABAVNI DOGAĐAJI

Video igre i e-sport turniri: Twitch je savršena web platforma za organiziranje i emitiranje uživo natjecanja u video igrama ili turnira u e-sportu koji su tematski povezani s programom.

 

Hackathoni: svrha hackathona je da skupina ljudi, najčešće programera, zajedno rade na kolaborativnom projektu. Većina hackatona su natjecanja na kojima se natječe nekoliko timova kojima je cilj stvoriti prototipe koji predstavljaju inovaciju na neku temu ili poboljšavaju postojeći projekt.

 

Kviz: Korisnici programa Erasmus+ mogu organizirati kviz kako bi postavili izazov sudionicima o Europi ili programu Erasmus+. Kahoot! je platforma za učenje temeljena na igrama koja omogućuje lako stvaranje kvizova.

 

Europska lista za reprodukciju: zašto ne bismo podijelili europsku kulturu kroz glazbeni popis napravljen na Spotifyju, Deezeru ili YouTubeu?

 

„Balkonski događaji“: s obzirom na 250. godišnjicu Beethovena i nekoliko flashmobova, uključujući i "Odu radosti", mogao bi se organizirati svjetski balkonski koncert koji bi povezao sudionike programa.

 

Podcasti: čak i bez tehničkih vještina, gotovo svatko može pokrenuti podcast. Najlakši način da se opiše podcasting je kao zvučni blog. Svaka epizoda je poput objave na blogu, a pokriva razne teme. Epizoda se može snimiti na računalo ili pametni telefon. Zvučni zapisi se zatim stavljaju na podcast server i mogu se dijeliti na drugim web stranicama ili na društvenim mrežama.

 

Vrh stranice

 

Web stranica www.erasmusdays.eu

Na središnjoj stranici manifestacije ove je godine uvedeno nekoliko noviteta:

 

Na naslovnicu je postavljen društveni zid na kojem će biti istaknute Twitter i Instagram objave koje koriste hešteg #ErasmusDays. Osigurat će se da svaka zemlja bude zastupljena putem ovih poruka, kao svojevrsno Erasmus+ svjedočanstvo.

 

Organizatori događaja će imati mogućnost staviti poveznicu svog Erasmus+ projekta na Platformu za rezultate projekata Erasmus+ pri prijavi događaja.

 

Svi će događaji biti kategorizirani po temama što će olakšati njihov pronalazak i promociju: učenje na daljinu, ekologija, zdravlje, solidarnost, socijalna uključenost, ekonomija, alumni, kultura i baština, itd.

 

Vrh stranice

 

Vizuali

Na poveznici možete pronaći hrvatske verzije vizuala u povodu Dana Erasmusa 2020.

 

Vrh stranice