OŠ Ludina novi Erasmus+ ambasador u području odgoja i općega obrazovanja
Ove je godine Agencija za mobilnost proširila svoju mrežu Erasmus+ ambasadora u području odgoja i općega obrazovanja te je od 2018. do 2020. OŠ Ludina novi Erasmus+ ambasador u području odgoja i općega obrazovanja.
„Program Erasmus+ u školi je prisutan od samog početka odnosno od 2014. godine. Jedan je ključni odgovor na pitanje zašto bi se mala škola bavila Erasmus+ projektima, a to je poboljšanje kvalitete rada, pogotovo onoga nastavnog. Kako bi odgovorili na izazove poučavanja 21. stoljeća, u školi Ludina formiran je tim za praćenje i provedbu EU natječaja i koji je uspješno proveo četiri projekta, jedan KA2 te tri KA1. Svi projekti povezani su trima temama: razvojem poduzetništva na prvoj obrazovnoj razini, poboljšanjem jezičnih kompetencija učenika i djelatnika te, upotrebom IKT-a radi poboljšanja profesionalnih i osobnih kompetencija učenika i djelatnika.
Pristupiti kompleksnoj temi poduzetništva te za nju razviti model za učenje i poučavanje poduzetništva kao međupredmetne teme već od prvoga razreda osnovne škole, izazov je na kojega je škola unutar trogodišnjega razdoblja odgovarala s projektnim partnerima iz Finske i Češke u projektu KA2 „Czech it Out, Be Croative and Finnish Ahead“. Projektne teme su uključivale arhitekturu, hranu i glazbu, a razvijeni su i intelektualni rezultati iz područja poduzetništva (udžbenik, priručnik i međupredmetne teme).
Priču u školi pokrenulo je osam učitelja i ravnateljica, a u njoj se našlo i tridesetak učenika svih dobi, uključivo i učenike u trima područnim odjelima. Svake je godine održan po jedan transnacionalni sastanak te jedan događaj učenja s učenicima, što je učenicima i djelatnicima omogućilo poboljšanje organizacijskih sposobnosti, učenje o kulturi, ali i mnogo prilika za uvođenje novih strategija i načina poučavanja, što je jedan od glavnih benefita ustanove.
Po sudjelovanju u Erasmus programima, škola je integrirala većinu stečenih znanja kroz izvannastavne aktivnosti, nove metode u redovitoj nastavi te osjećaj pripadnosti europskom obrazovnom sustavu.
Korist učenika očituje se kroz rad u međunarodnim timovima, lakše prihvaćanje drugačijeg i povećanje razine tolerancije, ali i snalaženje u novim situacijama s naglaskom na projektno razmišljanje te poboljšanje jezične kompetencije kao mjerljivi rezultati sudjelovanja u projektima.“